MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toyota nieco dłuższa i szczuplejsza

Redakcja
Nadwozie nowego avensisa wyraźnie nawiązuje do leksusów. Ale to raczej powód do dumy a nie zmartwienia
Nadwozie nowego avensisa wyraźnie nawiązuje do leksusów. Ale to raczej powód do dumy a nie zmartwienia fot. Czesław Wachnik
Od kilku tygodni w salonach obecna jest nowa toyota avensis. Z siedmioma silnikami do wyboru. Mieliśmy okazje przetestowania tego auta.

Jedno wydaje się pewne. Nowa toyota avensis staje przed szansą zawojowania polskiego rynku. Chociaż łatwo nie będzie. Konkurenci a wymieńmy chociażby vw passata, opla insygnię czy forda mondeo też są bardzo mocni.

Szczuplejsza i zapatrzona na leksusa

W poprzedni weekend mieliśmy okazje zapoznania się z najnowszą toyotą avensis. Auto miało silnik 1,8 litra o mocy 147 KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Przypomnijmy, że debiutujący na rynku model, to już trzecia generacja avensisa.
Czym się różni obecny model od poprzedniego?

Dilerzy przekonują, że wszystkim. Tak chyba nie jest. Materiały są wprawdzie lepsze, podobnie jak silniki, inne jest nieco nadwozie, ale oba auta są zaskakująco podobne. Wysiadając z dotychczasowego modelu, do tego najnowszego mamy wrażenie, że jest on jedynie młodszy, a więc z natury ładniejszy.

To chyba dobre zagranie, zaskakująco podobne do praktyk stosowanych przez niemieckiego Volkswagena. Nie rewolucja, ale ewolucja.

Z zewnątrz avensis bardziej upodobnił się do lexusa. Te same, zachodzące mocno na bok reflektory. Niewielka i bardzie sportowa krata wlotu powietrza i tradycyjnie duże logo Toyoty. Dodajmy jeszcze wyraźne przetłoczenia i mamy dostojną limuzynę, z akcentami sportowymi. Do której aż chce się wsiąść.

Wnętrze też tradycyjne

Wnętrze a szczególnie deska rozdzielcza są bardziej spokojne, by nie powiedzieć tradycyjne. Żadnych udziwnień, tradycyjna gruba, dobrze trzymająca się w rękach kierownica, dwa podświetlane na bursztynowo zegary i wygodne fotele. Dodajmy jeszcze wygodne, regulowane na wiele sposobów fotele i mamy receptę na udane auto.

Długość avensisa (sedan) to 469,5 cm, szerokość - 181 cm i 1wysokość - 148 cm. Przy rozstawie osi 270 cm. Rozmiary są imponujące i dowodzą, że wewnątrz będziemy mieli dużo miejsca. I tak jest faktycznie. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie. Bagażnik ma teraz 509 litrów. Auto jest oferowane w dwóch wersjach, sedan oraz kombi.

Zawieszenie, silniki i test

Tu zmiany są najbardziej odczuwalne. Avensis był znany z wysokiego komfortu jazdy. Ale w nowej toyocie czujemy się jak w aucie wyższego segmentu.
Wszystkie modele avensis mają w standardzie przednie oraz boczne poduszki powietrzne a także kurtyny, elektryczny hamulec postojowy, aktywne zagłówki, światła stopu typu LED a także klimatyzację. W tańszych modelach manualną a w droższych wielostrefową.

Auto jest oferowane z siedmioma (do wyboru) silnikami. Trzema benzynowymi i czterema dieslami. Najmniejszy ma pojemność 1,6 litra i moc 132 KM. Dzięki niemu auto osiąga prędkość do 200 km/godz. a setkę po 10,4 sekundach. Spalając ok. 6,5 litra na 100 km.

Silnik 1,8 litra ma 147 KM i pozwala na jazdę z prędkością do 200 km/godz. a setkę pojazd uzyskuje po 9,4 sekundach. Jednak najmocniejszą jednostką jest motor 2,2 D o pojemności 2231 ccm i mocy 177 KM. Co zaskakujące motor ten spala średnio tylko ok. 5,9 litrów oleju napędowego na 100 km.

Jazda avensisem to jedna wielka przyjemność. Zawieszenie, które jest nieco sztywne, doskonale eliminuje nierówności drogi, a silnik jest niesłyszalny. Chyba, że wciśniemy przycisk SPORT. Wtedy auto zachowuje się jak rasowy sportowiec, motor zaczyna wręcz buczeć, a ponadto jakby przybyło mu 100 KM. Na rynek trafiło naprawdę doskonałe auto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska