Nasza Czytelniczka musi często jeździć do Warszawy. Zresztą nie tylko ona. Cieszyła się z różnych remontów, modernizacji, nowych pociągów, bo to wszystko miało oznaczać, że będzie można szybciej i wygodniej dostać się do stolicy.
- Ale powiem tak, jestem już zmęczona tymi robotami na kolei. Wiem, że każdy remont wymaga utrudnień i wyrozumiałości ze strony pasażerów. Jednak chciałabym wiedzieć, kiedy to wszystko się skończy - pyta zielonogórzanka. - Teraz na dawnej trasie do Warszawy obowiązuje komunikacja zastępcza, trzeba się przesiadać. Nie jest to komfortowe rozwiązanie. Trasa przez Wrocław to ponad dziewięć godzin jazdy. Absurd.
Jak wreszcie skończą się remonty do stolicy dotrzemy w około cztery godziny
O to, kiedy pojedziemy szybciej do Warszawy, pytamy w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Obecnie najkrótsza podróż pociągiem z Zielonej Góry do Warszawy wynosi 5 godzin i 45 min. Po zakończeniu prac na liniach Warszawa – Poznań i Zbąszynek – Czerwieńsk najszybsze pociągi będą mogły dojechać ze stolicy do Zielonej Góry w około 4 godziny - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK SA. - Taki efekt planowany jest do osiągnięcia po zrealizowaniu prac, planowanych do końca 2022 r., i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
A co z odcinkiem Czerwieńsk - Sulechów - Babimost - Zbąszynek?
Jak informuje R. Śledziński - w ocenie zamawiającego zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Eco-baza, uniemożliwiło terminowe przeprowadzenie wszystkich wskazanych w harmonogramie robót. Z tego względu obecna organizacja ruchu planowana jest do końca sierpnia.
Gdzie obecnie prowadzone są remonty na trasie kolejowej do Warszawy
Jak informuje Radosław Śledziński z PKP PLK S.A. - między Poznaniem a Kołem, na linii Warszawa – Poznań, prace zostały zakończone i od zeszłego roku podróżni w pełni korzystają z nowych peronów w Podstolicach, Koninie i Kole. Obecnie prowadzone są prace na odcinkach między Barłogami a Żychlinem oraz między Żychlinem a Sochaczewem. Modernizacja planowana jest do końca 2022 r. Na tempo realizowanych obecnie robót wpłynął rozszerzony zakres prac. Konieczne było m.in. dodatkowe wzmocnienie gruntu i przebudowa podziemnych instalacji, które nie były wcześniej zaznaczone na mapach. Bieżące rozwiązywanie problemów na ważnym projekcie umożliwia stały kontakt z wykonawcami.
Zobacz też wideo - ruszają remonty mostów kolejowych:
Loty z i do Babimostu wstrzymane do 17 maja
Przypomnijmy, że Przedsiębiorstwo państwowe „Porty Lotnicze”, które zarządza lotniskiem Zielona Góra-Babimost, zdecydowało o przedłużeniu do 17 maja br. wstrzymania lotów z i do tego portu ze względu na COVID-19 - poinformowała rzeczniczka Zarządu Woj. Lubuskiego Marzena Toczek.
Jak podkreśla Przedsiębiorstwo państwowe „Porty Lotnicze”, podejmując takie działanie, kieruje się troską o bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak również pracowników obsługi portu oraz linii lotniczych. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo portu Zielona Góra-Babimost. PPL zastrzega sobie możliwość zmiany decyzji w dowolnym czasie, o czym będzie informować z możliwie jak największym wyprzedzeniem.
POLECAMY TEŻ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?