Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. to pierwsza spółka wodociągowa w Polsce, która zdecydowała się usprawnić podpisywanie umów dzięki wdrożeniu cyfrowego podpisywania umów. Cały proces będzie się odbywał za pomocą platformy eSign.tech, współpracującą z Zielonogórskimi Wodociagami. W celu podpisania dokumentu wymagana jest rejestracja na wyżej wymienionym portalu. Podpisywanie umów na odległość pozwoli znacząco skrócić czas ich sfinalizowania.
Elektroniczne narzędzie to propozycja dla nowych klientów, którzy potrzebują podpisać umowę na dostarczanie wody i odbiór ścieków.
- Liczymy na to, że nowa usługa spotka się z dużym zainteresowaniem naszych klientów - mówi Monika Turzańska, pełnomocnik prezesa ZWiK ds. zarządzania. - Jesteśmy jedną z nowocześniejszych spółek w mieście, jeśli chodzi o wdrażanie cyfrowych rozwiązań przeznaczonych dla odbiorców naszych usług. Dodatkowe możliwości poprawiają jakość obsługi klienta i skracają czas potrzebny do załatwienia sprawy potrzebny przy tradycyjnej wizycie w biurze. Poza tym odbiorca może wybrać dogodną dla siebie porę dnia na załatwienie spraw.
Na stronie http://zwik.zgora.pl/.../dla-klienta/umowy-na-wode-i-scieki/ jest dostępna instrukcja obsługi podpisania umowy ze spółką Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. (TUTAJ!), natomiast na Facebooku Wodociągi Zielona Góra zamieszczono film instruktażowy.
Warto podkreślić, że klient nie ponosi kosztów kwalifikowanego podpisu cyfrowego.
Co jest potrzebne do zawarcia elektronicznej umowy
W celu prawidłowego przejścia procesu rejestracji i weryfikacji użytkownik musi posiadać:
- telefon, laptop, tablet lub komputer z kamerką,
- stabilne łącze internetowe,
- skaner kodu QR w telefonie.
Osoby nie posiadające skanera kodów QR w aparacie telefonu powinny pobrać aplikację skaner kodów QR ze "Sklepu Play" na Androidzie lub z "App Store" na IOS. - dowód osobisty lub paszport w przypadku obywateli Ukrainy.
Bezpieczna usługa
Firma Perceptus zapewnia, że zawiązywanie elektronicznych umów nie będzie wiązało się z ryzykiem wycieku ważnych informacji i podszywaniem się pod klienta. Bezpieczeństwo zagwarantuje sprzętowe szyfrowanie danych.
- Zapewniamy szyfrowanie danych i odpowiadamy za ich przetwarzanie, zgodnie z wytycznymi Zielonogórskich Wodociągów i Kanalizacji - tłumaczy Jacek Starościc, prezes Perceptus Sp. z o.o. - Szyfrowanie jest na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy firmą zajmująca się tym profesjonalnie, stąd nasza rola w znalezieniu rozwiązania i zapewnieniu bezpieczeństwa klientom.
Co jeszcze możesz załatwić elektronicznie w ZWiK
Od niemalże dwóch lat klienci Wodociągów i Kanalizacji mogą skorzystać z usługi eBOK-a, czyli elektronicznego Biura Obsługi Klienta, dzięki któremu można m.in. otrzymać fakturę, sprawdzić stan swojego konta, płatności oraz odczyty wodomierzy oraz samodzielnie wprowadzać pomiary urządzenia. Z tego rozwiązania korzysta ok. 18 procent zielonogórzan.
Zobacz wideo: Gazeta Lubuska. Zielona Góra. Strefa Produktu Regionalnego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?